Page 1 - Zpravodaj Svoboda_nU 02/2025
P. 1

NOVINY MĚSTSKÉHO ÚŘADU VE SVOBODĚ NAD ÚPOU
                                           XXXVI. ročník / číslo 891 / ÚNOR 2025
                       Vydavatel: Město Svoboda nad Úpou, nám. Svornosti 474; Reg. číslo: MK ČR E12866
                              Redakční rada: Mgr. Petr Týfa, Ing. Ivana Balcarová, Ing. Helmut Ruse,
                                Ing. Michal Krtička, Alice Bartoníčková / Cena: 6 Kč včetně DPH

                           Úvodník                            i v životech nás všech. Hned v úvodu rozdělané práce na
                                                              začátku  roku  2020  nás  překvapila  Česká  školní  inspekce,
                                                              s  jejímiž  požadavky  jsme  se  zvládli  obstojně  popasovat.
       Vážení spoluobčané,                                    Tím vše ale pouze začalo. O dva měsíce později se po celém
                                                              světě začal šířit Covid-19 a nastalo období uzavírání škol,
       v listopadovém vydání fóra psal pan Antonín Tichý ve svých   distanční výuky, postupné otevírání a další uzavírání škol,
       Střípcích z dějin o ředitelích naší základní školy, kteří zde po   které trvalo více než rok. Když jsme se popasovali s těmi-
       válce působili. Od té doby uteklo již 80 let. Dlouhá doba…   to obtížně řešitelnými událostmi, přišla válka na Ukrajině
       Stejně jako Toník jsem ani já do zdejší školy nechodil, ale   a s ní i řada nově příchozích žáků do naší školy, kterým jsme
       přesto je můj zájem o ni veliký. Vzhledem k tomu, že před-  pomáhali překonávat jazykovou bariéru, a vraceli je tak do
       školní  výchova  doma  a  vzdělávání  na  základní  škole  jsou   normálního života, i když daleko od jejich vlasti. Abych s vý-
       podle mě úplně nejdůležitějšími okamžiky pro formování   zvami, které neustále přicházely, neskončil, přidejme ještě
       osobnosti dítěte, snažíme se naši školku a školu maximál-  technický rozvoj všeho kolem nás, který se školy v mnoha
       ně podporovat. Není to ale jen o penězích. Chceme, aby   ohledech také dotýká (nová moderní technika, důraz na di-
       na děti působili kvalitní a pedagogicky vzdělaní pracovníci.   gitalizaci, robotika, využívání AI, tzv. nová informatika, ak-
       Již  čtyři  roky  spolupracuji  se  současným  ředitelem  školy   tuální změny rámcového vzdělávacího programu…).
       Ing. Michalem Krtičkou na rozvoji našich vzdělávacích zaří-
       zení a jsem velmi rád, že máme tak dobré jméno v regionu.   Když výše uvedené překážky a výzvy sečtete a podtrhne-
       Současný ředitel má díky výsledkům své práce velkou pod-  te, vyjde vám z toho nikdy nekončící koloběh událostí, od
       poru u Školské rady a velké části zastupitelů.         nichž jako ředitel organizace držíte kormidlo, a je na vás,
                                                              jestli vaše plavba dopluje do vytouženého cíle, nebo ztro-
       Po společné dohodě jsem mu přenechal prostor na úvodní   skotáte v jejím průběhu. Jelikož tedy doplouváme do cíle
       straně měsíčníku, kde shrne svoji dosavadní práci. Věřím,   naší šestileté plavby, shrňme si, co vše se za uplynulé ob-
       že  jeho  úsilí  v  modernizaci  vzdělávání  ve  Svobodě  nad   dobí ve škole podařilo. Základní škola a mateřská škola ve
       Úpou nepoleví a že místní děti budou mít i nadále dobré   Svobodě nad Úpou je nadále větší základní školou, přičemž
       předpoklady k úspěchu na středních a vysokých školách,   ji navštěvuje skoro 210 žáků (ZŠ) a více než 60 dětí (MŠ).
       což je důležitým ukazatelem kvality školy.             O ně se stará plně kvalifikovaný pedagogický sbor čítající
                                                              téměř  30  pedagogických  pracovníků.  Děti,  žáci  i  učitelé
       Mgr. Petr Týfa                                         potřebují vhodné podmínky pro uskutečňování výchovně
       starosta města                                         vzdělávacího  procesu,  proto  se  školní  prostředí  snažíme
                                                              měnit  v  moderní,  bezpečný  a  příjemný  výukový  prostor.
       Milí čtenáři, vážení rodiče našich žáků a přátelé školy,  Díky dlouhodobé spolupráci se zřizovatelem se nám poda-

       nejen mé šestileté funkční období, ale i koncepce rozvoje
       školy, kterou jsem pro toto období na roky 2019-2025 vy-
       tvořil, pomalu spějí ke svému konci, a proto nastává vhodný
       čas na bilancování a hodnocení odvedené práce. Stát v čele
       naší základní a mateřské školy a podílet se na jejím dalším
       rozvoji je pro mě velká čest a zároveň odpovědnost a vý-
       zva. Jedním z hlavních cílů, které jsem před necelými šesti
       roky formuloval v koncepci rozvoje školy, bylo pokračovat
       v  tom  dobrém,  co  bylo  na  škole  nastaveno  předchozím
       vedením, dále na to navázat a dosáhnout stavu trvalého
       zlepšování pro další rozvoj školy. Přestože tato formulace
       může znít velmi obecně, její konkrétní obsah se pokusím
       shrnout v následujících řádcích. Teprve při vzpomínání na
       jednotlivé roky ve vedení člověku dojde, co všechno se za
       těch 5 a půl školních roků událo nejenom v naší škole, ale

                                                        ÚNOR 2025
   1   2   3   4   5   6