Page 1 - Zpravodaj Svoboda_nU 02/2025
P. 1
NOVINY MĚSTSKÉHO ÚŘADU VE SVOBODĚ NAD ÚPOU
XXXVI. ročník / číslo 891 / ÚNOR 2025
Vydavatel: Město Svoboda nad Úpou, nám. Svornosti 474; Reg. číslo: MK ČR E12866
Redakční rada: Mgr. Petr Týfa, Ing. Ivana Balcarová, Ing. Helmut Ruse,
Ing. Michal Krtička, Alice Bartoníčková / Cena: 6 Kč včetně DPH
Úvodník i v životech nás všech. Hned v úvodu rozdělané práce na
začátku roku 2020 nás překvapila Česká školní inspekce,
s jejímiž požadavky jsme se zvládli obstojně popasovat.
Vážení spoluobčané, Tím vše ale pouze začalo. O dva měsíce později se po celém
světě začal šířit Covid-19 a nastalo období uzavírání škol,
v listopadovém vydání fóra psal pan Antonín Tichý ve svých distanční výuky, postupné otevírání a další uzavírání škol,
Střípcích z dějin o ředitelích naší základní školy, kteří zde po které trvalo více než rok. Když jsme se popasovali s těmi-
válce působili. Od té doby uteklo již 80 let. Dlouhá doba… to obtížně řešitelnými událostmi, přišla válka na Ukrajině
Stejně jako Toník jsem ani já do zdejší školy nechodil, ale a s ní i řada nově příchozích žáků do naší školy, kterým jsme
přesto je můj zájem o ni veliký. Vzhledem k tomu, že před- pomáhali překonávat jazykovou bariéru, a vraceli je tak do
školní výchova doma a vzdělávání na základní škole jsou normálního života, i když daleko od jejich vlasti. Abych s vý-
podle mě úplně nejdůležitějšími okamžiky pro formování zvami, které neustále přicházely, neskončil, přidejme ještě
osobnosti dítěte, snažíme se naši školku a školu maximál- technický rozvoj všeho kolem nás, který se školy v mnoha
ně podporovat. Není to ale jen o penězích. Chceme, aby ohledech také dotýká (nová moderní technika, důraz na di-
na děti působili kvalitní a pedagogicky vzdělaní pracovníci. gitalizaci, robotika, využívání AI, tzv. nová informatika, ak-
Již čtyři roky spolupracuji se současným ředitelem školy tuální změny rámcového vzdělávacího programu…).
Ing. Michalem Krtičkou na rozvoji našich vzdělávacích zaří-
zení a jsem velmi rád, že máme tak dobré jméno v regionu. Když výše uvedené překážky a výzvy sečtete a podtrhne-
Současný ředitel má díky výsledkům své práce velkou pod- te, vyjde vám z toho nikdy nekončící koloběh událostí, od
poru u Školské rady a velké části zastupitelů. nichž jako ředitel organizace držíte kormidlo, a je na vás,
jestli vaše plavba dopluje do vytouženého cíle, nebo ztro-
Po společné dohodě jsem mu přenechal prostor na úvodní skotáte v jejím průběhu. Jelikož tedy doplouváme do cíle
straně měsíčníku, kde shrne svoji dosavadní práci. Věřím, naší šestileté plavby, shrňme si, co vše se za uplynulé ob-
že jeho úsilí v modernizaci vzdělávání ve Svobodě nad dobí ve škole podařilo. Základní škola a mateřská škola ve
Úpou nepoleví a že místní děti budou mít i nadále dobré Svobodě nad Úpou je nadále větší základní školou, přičemž
předpoklady k úspěchu na středních a vysokých školách, ji navštěvuje skoro 210 žáků (ZŠ) a více než 60 dětí (MŠ).
což je důležitým ukazatelem kvality školy. O ně se stará plně kvalifikovaný pedagogický sbor čítající
téměř 30 pedagogických pracovníků. Děti, žáci i učitelé
Mgr. Petr Týfa potřebují vhodné podmínky pro uskutečňování výchovně
starosta města vzdělávacího procesu, proto se školní prostředí snažíme
měnit v moderní, bezpečný a příjemný výukový prostor.
Milí čtenáři, vážení rodiče našich žáků a přátelé školy, Díky dlouhodobé spolupráci se zřizovatelem se nám poda-
nejen mé šestileté funkční období, ale i koncepce rozvoje
školy, kterou jsem pro toto období na roky 2019-2025 vy-
tvořil, pomalu spějí ke svému konci, a proto nastává vhodný
čas na bilancování a hodnocení odvedené práce. Stát v čele
naší základní a mateřské školy a podílet se na jejím dalším
rozvoji je pro mě velká čest a zároveň odpovědnost a vý-
zva. Jedním z hlavních cílů, které jsem před necelými šesti
roky formuloval v koncepci rozvoje školy, bylo pokračovat
v tom dobrém, co bylo na škole nastaveno předchozím
vedením, dále na to navázat a dosáhnout stavu trvalého
zlepšování pro další rozvoj školy. Přestože tato formulace
může znít velmi obecně, její konkrétní obsah se pokusím
shrnout v následujících řádcích. Teprve při vzpomínání na
jednotlivé roky ve vedení člověku dojde, co všechno se za
těch 5 a půl školních roků událo nejenom v naší škole, ale
ÚNOR 2025