Aktuálně z města

Kotlíkové dotace 2024

KDO MŮŽE O DOTACI NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ POŽÁDAT
· Vlastník nebo spoluvlastník nemovitosti (rodinného domu, bytové jednotky nebo trvale obývaného rekreačního objektu), který v dané nemovitosti trvale bydlí.
· Vlastník nebo spoluvlastník nemovitosti může být žadatelem v následujících případech:
1. Žadatel a všichni členové jeho domácnosti pobírají ke dni podání žádosti o podporu starobní důchod nebo invalidní důchod pro invaliditu 3. stupně.
2. Žadatel (nebo některý z členů jeho domácnosti) v období od 1. 1. 2022 do doby podání žádosti o podporu pobíral příspěvek na bydlení (není nutné, aby příspěvek pobíral po celou dobu).

NA CO LZE DOTACI ČERPAT A JAKOU VÝŠI LZE ZÍSKAT
na výměnu kotle na pevná paliva nesplňujícího 3., 4. a 5. emisní třídu.

Typy podporovaných nových zdrojů tepla:
· kotel na biomasu (min. energetická třída A+ a parametry podle nařízení komise č. 2015/1189),
· tepelné čerpadlo (min. energetická třída A+ a parametry podle nařízení Komise (EU) č. 813/2013).

Žadatelé mají k dispozici seznam výrobků a technologií http://svt.sfzp.cz/, ze kterého mohou vybírat nový zdroj tepla na vytápění. Seznam není povinný, ale pokud žadatel zvolí jiný zdroj, musí k žádosti předložit dokumenty, např. certifikát nebo technický list o stanovených parametrech, které prokáží splnění programových podmínek.

Podpora bude poskytována pouze na instalace realizované od 1. 1. 2021 ve výši 95 % ze způsobilých výdajů s následujícími limity:

Kotel na biomasu s ruční dodávkou paliva, vč. akumulační nádrže 130 000 Limit (Kč)
Kotel na biomasu se samočinnou dodávkou paliva 130 000 Limit (Kč)
Tepelné čerpadlo 180 000 Limit (Kč)

Způsobilé jsou výdaje na: stavební práce, dodávky a služby související s realizací, včetně úpravy spalinové cesty, rekonstrukce otopné soustavy, na pořízení akumulační nádoby/kombinovaný bojler, zkoušky nebo testy na uvedení zdroje k užívání a projektová dokumentace.

JAK PODAT ŽÁDOST
Žádosti bude možné podávat elektronickou formou prostřednictvím dotačního portálu Královéhradeckého kraje
DOTIS (https://dotace.khk.cz) od 2. 4. 2024 do 31. 8. 2024 do 12 hodin.

Postup podání žádosti o dotaci:
1. zřízení účtu v dotačním portále DOTIS – kdykoliv,
2. vyplnění a odeslání elektronické žádosti – od 2. 4. 2024 do 31. 8. 2024 do 12 hodin,
3. doručení podepsané (listinné) žádosti vč. příloh na Krajský úřad KHK – do 10 pracovních dní od odeslání
elektronické verze žádosti.

JAKÉ DOKLADY JSOU TŘEBA K PODÁNÍ ŽÁDOSTI
· podepsaný formulář žádosti, který bude vyplněn v dotačním portále,
· doklad o kontrole technického stavu a provozu původního zdroje tepla – žadatel prokáže, že původní zdroj splňuje (splňoval) třídu kotle vhodnou k výměně,
· kopie osvědčení oprávněné osoby k instalaci, provozu a údržbě spalovacího stacionárního zdroje vydaného výrobcem daného kotle,
· fotodokumentace stávajícího kotle napojeného na otopnou soustavu a komínové těleso,
· doklady prokazující přijatelnost fyzické osoby k podpoře z pohledu výše příjmů (potvrzení o přiznání starobního důchodu či invalidního důchodu III. stupně, potvrzení o pobírání příspěvku na bydlení),
· další relevantní dokumenty určené výzvou k podání žádosti (např. souhlas spoluvlastníka nemovitosti, čestné prohlášení o trvalém bydlení, plná moc aj).

PO PROVEDENÍ VÝMĚNY JE POTŘEBA PŘEDLOŽIT
· účetní doklady (faktury a bankovní výpisy),
· fotodokumentaci nově instalovaného zdroje tepla,
· zprávu o instalaci zpracovanou oprávněnou osobou,
· platné osvědčení oprávněné osoby o získání kvalifikace podle zákona č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání a o změně některých zákonů,
· protokol o revizi spalinové cesty podle Vyhlášky č. 34/2016 o čištění, kontrole a revizi spalinové cesty (v případě, že je novým zdrojem tepla spalovací zdroj),
· potvrzení o ekologické likvidaci starého kotle.
Dotaci je možné proplácet zpětně po provedení instalace (od 1. 1. 2021) nebo je možné před instalací nového zdroje vytápění požádat, na základě zálohové faktury, o zálohu ve výši až 60 % z celkové částky dotace.

KAM SE OBRÁTIT PRO VÍCE INFORMACÍ
web: kotliky.kr-kralovehradecky.cz
infolinka: 722 960 675, provozní doba Po-Pá 8–16:00 hodin
e-mail: kotlikovedotace@kr-kralovehradecky.cz
Ing. Jitka Hejlová, mobil: 607 094 578, e-mail: jhejlova@kr-kralovehradecky.cz
Bc. Iveta Lásková, mobil: 725 948 531, e-mail: ivlaskova@kr-kralovehradecky.cz
Ing. Martina Pavlistová, mobil: 601 350 994, e-mail: mpavlistova@kr-kralovehradecky.cz
Ing. Luboš Pechánek, mobil: 702 075 891, e-mail: lpechanek@kr-kralovehradecky.cz

Zveřejněno od: 5. 3. 2024 8:00   Zveřejněno do: 31. 8. 2024 12:00  
Oznámení městského úřadu Platí pro: Celé město
Vytvořil: Jan Heřman 5. 3. 2024 8:00
Přílohy k hlášení
Leták_kotlíky.pdf Zobrazit

Úprava svozu odpadů

Informace pro obyvatele lokalit, kde v zimě probíhá svoz odpadů pomocí pytlů, odkládaných na určených stanovištích, nebo kde občané v zimě sváží popelnice na tato určená stanoviště (část ulice Horská-nad lesárnou, Maršov II – ulice Pod Světlou horou a Pod Rýchorami).

Od středy 6.3.2024 bude do výše uvedených lokalit zajíždět svozový vůz Transportu po „letní trase“ (nebude již potřeba svážet pytle a popelnice na určená stanoviště).

Zveřejněno do: 30. 4. 2024 8:11  
Oznámení městského úřadu Platí pro: Celé město
Vytvořil: Jan Heřman 4. 3. 2024 8:12

Platba místních poplatků v roce 2024

Dne 18. prosince 2023 projednalo zastupitelstvo města návrhy nových obecně závazných vyhlášek týkajících se místních poplatků. Hlavní zprávou je, že za odpady (místní poplatek za obecní systém odpadového hospodářství) budeme v roce 2024 platit stále 720,– Kč za osobu a rok, tedy stejnou částku jako v letošním roce. 

Další důležitou informací pro poskytovatele ubytování je, že místní poplatek z pobytu, který nyní činí 21,– Kč za osobu a den, byl zvýšen na částku 25,– Kč za osobu a den pro rok 2024. Ubytovatelé, resp. plátci tohoto poplatku, musí věnovat pozornost zejména správnému vyúčtování poplatku při přechodu roku za tzv. silvestrovské pobyty, tj. do 31. prosince 2023 bude platba 21,– Kč za osobu a den, od 1. ledna 2024 bude platba 25,– Kč za osobu a den (přičemž osvobození pro osoby mladší 18 let stále platí). U poplatků za psy zůstává jejich výše beze změny, u poplatků za využívání veřejného prostoru došlo pouze ke změně u položky za skládky (nově 10 Kč,– / m2 za den). 

Texty nových vyhlášek jsou přístupné na webu města (úřední deska).

Zveřejněno do: 1. 5. 2024 15:00  
Oznámení městského úřadu Platí pro: Celé město
Vytvořil: Jan Heřman 19. 12. 2023 10:37

Oprava odpadových svozových kalendářů pro rok 2024

Zveřejňujeme opravené svozové kalendáře pro rok 2024. Změna se týká opravy od 1.7.2024, kdy byl omylem vynechán jeden svoz směsky. Opravené svozové kalendáře jsou také k dispozici na webu města v sekci Nejčastěji hledáte – Odpady – Svozové kalendáře.

Zveřejněno do: 31. 12. 2024 20:00  
Oznámení městského úřadu Platí pro: Celé město
Vytvořil: Jan Heřman 5. 12. 2023 9:07
Přílohy k hlášení
Svozový kalendář Svoboda nad Úpou_2024.pdf Zobrazit
Svozový kalendář Svoboda nad Úpou Rýchorské sídliště_2024.pdf Zobrazit

Svozové kalendáře na rok 2024

V příloze naleznete svozové kalendáře pro rok 2024. Poslední středeční svoz v roce 2023 se uskuteční 27.12.2023 a bude se vyvážet směska. Rok 2024 bude zahájen středečním svozem dne 3.1.2024 a bude se vyvážet opět směska. Není to chyba, je to opravdu tak, firma TRANSPORT Trutnov s.r.o. nám to takto upravila (má to vazbu na sudé a liché týdny). Ve svozovém kalendáři pro paneláky na Rýchorském sídlišti jsou vyjednány dodatečné svozy plastů a papíru v týdnu, kdy se vyváží směska.

Zveřejněno do: 31. 3. 2024 12:00  
Oznámení městského úřadu Platí pro: Celé město
Vytvořil: Jan Heřman 27. 10. 2023 7:54
Přílohy k hlášení
Svozový kalendář Svoboda nad Úpou_2024.pdf Zobrazit
Svozový kalendář Svoboda nad Úpou Rýchorské sídliště_2024.pdf Zobrazit

Aplikace pro chytré telefony

Doporučujeme stáhnout ZDARMA do svého mobilního telefonu aplikaci. Budete mít vždy aktuální informace u sebe.

Město Svoboda nad Úpou

Telefon: +420 499 871 105
Mobil: +420 774 987 155
E-mail: podatelna@musvoboda.cz
IČ: 00278335
DIČ: CZ00278335
Adresa: náměstí Svornosti 474
542 24 Svoboda nad Úpou
Oficiální stránky: http://www.musvoboda.cz/
Kontakty úřadu: Zobrazit kontakty

Úřední hodiny

Pondělí: 8:00–11:30 12:00–17:00 -úřední hodiny ano
Úterý: ZAVŘENO
Středa: 8:00–11:30 12:00–17:00 -úřední hodiny ano
Čtvrtek: 8:00–11:30 12:00–15:30
Pátek: 8:00–11:30 12:00–12:30

Kontaktní formulář

Tato část stránky je chráněna pomocí reCAPTCHA a vztahují se na ni zásady ochrany soukromí a podmínky služby Google.
  Prosím čekejte...